Гра «Слабка ланка»
Підготовча робота
Підбір списку завдань або питань різної складності з відповідями; заготовка карток, на яких вказано суму виграних балів; розставлення столів півколом перед столом ведучого й асистента; приготування аркушів, на яких записуватимуться імена учасників гри для обчислень.
Правила гри
Порядок проведення гри: ведучий читає питання по черзі всім учасникам гри, асистент показує кількість набраних балів. Перед тим як ведучий поставить питання черговому учасникові, він може покласти набрану суму в банк. Завдання гравців — створити якомога довший ланцюжок правильних відповідей і покласти в банк максимально можливу суму. Час кожного туру обмежений. Після закінчення туру команда вибирає «слабку ланку» — учасника, що вибуває з гри. У кінці гри залишаються два учасники, між якими проводиться «дуель» з п'яти пар питань, яка й допоможе виявити найсильнішого учасника гри.
ХІД ГРИ
Вступ
Учитель. Сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді відомої гри «Слабка ланка». Десять учасників займають місця за столами. Ви пам'ятаєте правила? Завдання гравців — побудувати якомога довший ланцюжок правильних відповідей. Не забувайте покласти виграну суму в банк! Після кожного періоду ви повинні вибрати найслабшого гравця, який залишає гру. Отже, почнемо!
1 -й період
І. Текстовий редактор може виконувати операції:
• створення графічних зображень;
• редагування тексту;
• виконання складних математичних розрахунків.
Відповідь. Редагування тексту.
2. Пакет прикладних програм, призначений для зберігання й обробки великого обсягу даних, називається:
• база даних;
• мова програмування;
• операційна система.
Відповідь. База даних.
3. Електронні таблиці призначені для:
• створення картинок;
• математичних розрахунків;
• запису текстів.
Відповідь. Для математичних розрахунків.
4. За допомогою графічного редактора можна виконувати дії:
• малювати;
• записувати текст;
• виконувати обчислення.
Відповідь. Малювати.
5. Електронні таблиці з'явилися:
• у 1979 році;
• у 1917 році;
• у 1948 році.
Відповідь. У 1979 році.
6. База даних —це:
• пакет прикладних програм;
• редактор шрифтів;
• друкарський пристрій.
Відповідь. Пакет прикладних програм.
7. Програми створення й редагування на ЕОМ малюнків, діаграм, креслень та інших графічних зображень називаються...
Відповідь. Графічними редакторами.
8. Операційна система — це:
• МS DOS;
• LЕХІСОN;
• РАSСАL
Відповідь. МS DOS.
Учитель. Ви поклали в банк... балів. Через кого ми втрачаємо очки в грі? Напишіть ім'я найслабшого учасника.
Команда вибирає найслабшу ланку.
Учитель. Продовжимо! Але часу в другому періоді буде на 5 секунд менше!
2-й період
1. До яких пристроїв — введення або виведення — належить монітор?
• Виведення;
• введення.
Відповідь, Виведення.
2. Назвіть пристрій, який є «мозком» і координуючим центром комп'ютера.
• Відеокарта;
• процесор.
Відповідь. Процесор.
3. Чи є принтер пристроєм введення інформації?
• Так;
• ні.
Відповідь. Ні.
4. Чи є клавіатура пристроєм введення інформації?
• Так;
• ні.
Відповідь. Так.
5. Які види внутрішньої пам'яті ви знаєте?
• Флеш-пам'ять;
• вінчестер;
• ПЗП, ОЗУ.
Відповідь. ПЗП, ОЗУ.
6. Чи правильно, що під час відключення живлення стирається вся інформація, що знаходиться в ПЗП?
• Так;
• ні.
Відповідь. Ні.
7. Назвіть пристрій виведення інформації:
• клавіатура; монітор;
• миша.
Відповідь. Монітор.
8. Що належить до зовнішньої пам'яті комп'ютера?
• Монітор;
• принтер;
• магнітний диск.
Відповідь. Магнітний диск.
9. Чи правильне твердження, що роботою процесора керує оперативна пам'ять?
• Так;
• ні.
Відповідь. Ні.
10. Чи зберігається інформація в ПЗП, якщо відключити від мережі комп'ютер?
• Так;
• ні.
Відповідь. Так.
Учитель. Ви поклали в банк ... балів. Назвіть ім'я того, хто нам заважає заробити більше очок.
Команда вибирає найслабшу ланку
3-й період
1. Чи зберігається інформація в ОЗУ, якщо відключити від мережі комп'ютер?
• Ні;
• так.
Відповідь. Ні.
2. Чи є арифметико-логічний пристрій складовою частиною процесора?
• Так;
• ні.
Відповідь. Так.
3. Де зберігається програма, яку в цей момент обробляє процесор: в ОЗУ чи в ПЗП?
• ПЗП;
• ОЗУ.
Відповідь. ОЗУ.
4. Чи можна зробити запис у ПЗП?
- Так;
- ні.
Відповідь. Ні.
5. Виберіть набір пристроїв з нижче перерахованих, з яких можна зібрати комп'ютер:
• процесор, пам'ять, клавіатура;
• процесор, пам'ять, дисплей, клавіатура, дисковод;
• процесор, пам'ять, дисковод.
Відповідь. Процесор, пам'ять, дисплей, клавіатура, дисковод.
6. Виберіть набір пристроїв з нижче перерахованих, з яких можна зібрати комп'ютер:
• монітор, пам'ять, дисковод;
• процесор, пам'ять, монітор, клавіатура;
• процесор, пам'ять, дисковод.
Відповідь. Процесор, пам'ять, монітор, клавіатура.
7. Виберіть набір пристроїв з нижче перерахованих, з яких можна зібрати комп'ютер:
• процесор, пам'ять, монітор, клавіатура, дисковод;
• пам'ять, дисковод, миша, джойстик;
• процесор, пам'ять, дисковод.
Відповідь. Процесор, пам'ять, монітор, клавіатура, дисковод.
8. Що більше - 1 Мбайт чи 1 Кбайт?
• 1 Кбайт;
• 1 Мбайт.
Відповідь. 1 Мбайт.
9. Укажіть найменшу одиницю вимірювання інформації.
• 1 байт;
• 1 Гбайт;
• 1 біт.
Відповідь. 1 біт.
10. Скільки бітів в одному байті?
• 8;
• 2;
• 16.
Відповідь. 8.
Учитель. Ви поклали в банк ... балів. Назвіть ім'я того, хто нам заважає заробити більше очок.
Команда вибирає найслабшу ланку
4-й період
1. Скільки байтів в одному кілобайті?
• 1024;
• 1000;
• 100.
Відповідь. 1024.
2. Скільки мегабайтів в одному гігабайті?
• 1000;
• 1024;
• 842.
Відповідь. 1024.
3. Скільки кілобайтів в одному мегабайті?
• 326;
• 842;
• 1024.
Відповідь. 1024.
4. Подайте в бітах 12 байтів.
• 96 бітів;
• 128 байтів.
Відповідь. 96 бітів.
5. Подайте в байтах 2 кілобайти.
• 2048;
• 2000.
Відповідь. 2048.
6. Носієм інформації є:
• клавіатура;
• миша;
• магнітний диск; принтер.
Відповідь. Магнітний диск.
7. Подайте в бітах 5 байтів.
• 40 бітів;
• 60 бітів.
Відповідь. 40 бітів.
8. Подайте в байтах 5 кілобайтів.
• 5120;
• 6453;
• 3756.
Відповідь. 5120.
9. Нібл інформації дорівнює півбайту. Скільки бітів у 40 ніблах?
- 160 бітів;
- 180 бітів.
Відповідь. 160 бітів.
10. Скільки символів можна закодувати за допомогою одного байта?
• 256;
• 512;
• 128.
Відповідь. 256.
Учитель. Ви поклали в банк ... балів. Назвіть ім'я того, хто нам заважає заробити більше очок.
Команда вибирає найслабшу ланку
5-й період
1. Скільки байтів інформації міститься в повідомленні обсягом чверть кілобайта?
• 128;
• 256.
Відповідь. 256.
2. Порівняйте і скажіть, що більше: 15 360 байтів чи 16 кілобайтів?
• 16 кбайтів< 15 360 байтів;
• 16 кбайтів > 15 360 байтів.
Відповідь. 16 кбайтів > 15 360 байтів.
3. Чи правильно, що 120 мегабайтів дорівнює 122 880 кілобайтам?
• Ні;
• так.
Відповідь. Так.
4. Чи правильно, що 6 мегабайтів дорівнюють 6144 байтам?
• Ні;
• так.
Відповідь. Ні.
5. Перерахуйте всі одиниці вимірювання інформації в порядку зростання.
• Біт, байт, кілобайт, мегабайт, гігабайт;
• байт, біт, кілобайт, гігабайт, мегабайт;
Відповідь. Біт, байт, кілобайт, мегабайт, гігабайт.
7. Чи правильно, що 2 Гбайти дорівнюють 2048 байтам?
• Так;
• ні.
Відповідь. Ні.
Учитель. Ви поклали в банк ... балів. Назвіть ім'я того, хто нам заважає заробити більше очок.
Команда вибирає найслабшу ланку
6-й період
1. Якому десятковому числу відповідає двійковий код 1 1000?
• 24;
• 34;
• 12.
Відповідь. 24.
2. Якому десятковому числу відповідає двійковий код 10101?
- 21;
- 12;
- 42.
Відповідь. 21.
3. Скільки символів можна закодувати за допомогою одного байта?
• 256;
• 512;
• 128.
Відповідь. 256.
4. Дисковод, з яким ви працюєте, називається:
• резервним;
• твердим;
• поточним;
• диском D.
Відповідь. Поточним.
5. Які з перерахованих форматів картинок може розпізнавати Word?
• GIF, BMP, IPG;
• ВМР, ХТР, ІРG;
• ХТР, ІРG, GІF.
Відповідь. GIF, BMP, IPG;
Учитель. Ви поклали в банк ... балів. Назвіть ім'я того, хто нам заважає заробити більше очок.
Команда вибирає найслабшу ланку
7-й період
1 . У якому форматі зберігаються документи Word?
• *.txt;
• *.word;
• *.doc
Відповідь. *.doc.
2. Щоб вилучити деяку ділянку тексту, необхідно натиснути:
• Іnsert;
• Таb;
• Dеlеtе.
Відповідь. Dеlеtе.
3. Яка програма дозволяє перетворити звичайний текст у графічний?
• МS Еducation;
• Word Art;
• Роwer Роіnt.
Відповідь. Word Art.
4. Як найчастіше виділяється гіперпосилання в тексті?
• Мерехтіння;
• неонова реклама;
• кольором з підкресленням.
Відповідь. Кольором із підкресленням.
5. Щоб увімкнути перевірку орфографії, потрібно виконати наступні дії:
• Правка \ Виділити все;
• Правка \ Замінити \ Знайти;
• Сервіс \ Параметри \ Граматика.
Відповідь. Сервіс \ Параметри \ Граматика.
6. Керування якістю друку документа може здійснювати:
• Сервіс \ Параметри \ Друк;
• Властивість \ Шрифт \ Картридж;
• Файл \ Масштаб \ Друк.
Відповідь. Сервис \ Параметри \ Друк.
7. Щоб роздрукувати поточний документ, потрібно натиснути комбінацію клавіш:
• Сtгl + Shift + F12;
• Сtгl + Shift + F2.
Відповідь. Сtгl + Shift + F12.
8. Щоб змінити рядкові літери на великі, потрібно натиснути:
• Еnter;
• Формат\ Регістр;
• Видалити текст і набрати його наново.
Відповідь. Формат\ Регістр.
9. Щоб оформити текст виділенням першої букви розділу, потрібно:
• Формат \ Буквиця;
• Вставка \ Символ;
• Вид \ Масштаб.
Відповідь. Формат \ Буквиця.
10. Сукупністю параметрів форматування є:
• визначення типу лінії;
• стилі;
• використання заливки.
Відповідь. Стилі.
8-й період
1. Щоб встановити стиль, необхідно виконати дії: .
• Сервіс Стиль;
• Формат\ Стиль.
Відповідь. Формат\ Стиль.
2. Символ вставки розділу в документі представлений:
• крапками;
• стрілкою;
• двома пунктирними лініями.
Відповідь. Двома пунктирними лініями.
3. Щоб вставити маркер кінця сторінки, необхідно натиснути:
• Shift + Enter;
• Shift + End.
Відповідь. Shift + Enter.
4. Щоб створити колонки однакової довжини, потрібно:
• Вставка\ Розрив\ Нова колонка;
• Формат\ Рамки;
• Правка\ Спеціальна вставка.
Відповідь. Вставка\ Розрив\ Нова колонка.
5. Для переміщення по закладках потрібно вибрати:
• Вставка\ Зміст;
• Правка\ Перейти або F5;
Відповідь. Правка\ Перейти або F5.
6. Сукупністю параметрів документа, призначених для багатократного застосування, є:
- шаблон;
- формат стилю;
- формат символу.
Відповідь. Шаблон.
7. Укажіть, який із перерахованих програмних продуктів є текстовим редактором, шо має засоби форматування і включення графіки:
• Согеl;
• Мicrosoft Excel;
• Раіnt.
Відповідь. Соrеl.
8. Для чого призначені клавіші прокрутки?
• для зміни розміру документа;
• для швидкого переміщення текстом;
• для оформлення документа.
Відповідь. Для швидкого переміщення текстом.
9. Для чого призначений Помічник?
• Для прикраси вікна документа;
• для отримання швидких порад і довідок;
• для демонстрації анімаційних можливостей
Відповідь. Для отримання швидких порад і довідок.
9-й період
1. За допомогою якої команди можна змінити орієнтацію тексту на аркуші паперу?
• Файл\ Параметри сторінки\ Поля;
• Файл\ Попередній перегляд;
• Файл\ Параметри сторінки \ Розмір паперу.
Відповідь. Файл\ Параметри сторінки \ Розмір паперу.
2. Яка з поданих програм не є програмою для роботи з електронними таблицями?
• Lotus;
• Раіnt;
Відповідь. Раіnt
3. Адреса — це:
• порядковий номер байта ОП;
• порядковий номер елемента масиву;
• частина листа в електронній пошті.
Відповідь. Порядковий номер байта ОП.
4. Вірус — це:
• помилка в програмі;
• збудник інфекційного захворювання;
• програма, що має здібність до самовідтворення.
Відповідь. Програма, що має здібність до самовідтворення.
5. Диск — це:
• носій інформації;
• геометрична фігура;
• спортивний снаряд.
Відповідь. Носій інформації.
6. Мережа — це:
• сукупність рядків і стовпців у таблиці;
• риболовецька снасть;
• декілька сполучених між собою П К.
Відповідь. Декілька сполучених між собою ПК.
7. Драйвер — це:
• водій автомобіля;
• перекладач програми на мову машин;
• програма для обслуговування периферійного пристрою.
Відповідь. Програма для обслуговування периферійного пристрою.
8. За допомогою якої клавіші вставляється маркер абзацу?
• Сtгl;
• Таb;
• Еntеr.
Відповідь. Еntеr.
9. Назвіть два найбільш поширені символи форматування?
Відповідь. Маркер абзацу і символ пропуску.
Учитель. Отже, у нас залишилося двоє учасників, що вийшли у фінал. Я ставитиму вам питання до тих пір, поки один із вас не дасть три правильні відповіді.
Хто правильно відповість першим — той і переможе! Хай переможе сильніший!
Почнемо!
1. Яке з поданих означень відповідає означенню векторного зображення?
• Зображення записується в пам'яті попіксельно, тобто формується таблиця, в якій записується код кольору кожної точки зображення;
• зображенням є послідовність точок зі своїми координатами, сполучених між собою кривими, які записуються математичними рівняннями.
Відповідь. Зображенням є послідовність точок зі своїми координатами, сполучених між собою кривими, які записуються математичними рівняннями.
2. Яка з перерахованих програм не є графічним редактором?
• Live Рісture;
• Word Pad;
• РhotoShop.
Відповідь. Word Pad.
3. Укажіть, який формат графічного редактора Раіnt не належить йому:
• ВМР;
• GIF;
• СОМ;
Відповідь. СОМ.
1. Швидкість передачі визначається:
• кількістю слів у хвилину;
• кількістю бітів інформації в секунду;
кількістю файлів у секунду.
Відповідь. Кількістю біт інформації в секунду.
5. Інформація передається зі швидкістю 2,5 Кбайт/с. Який обсяг інформації буде передано за 20 хв?
• 4000 Кбайт;
• 3000 Кбайт.
Відповідь. 3000 Кбайт.
6. Поєднання яких клавіш дає можливість переходу в початок документа?
• Сtrl + X;
• Сtrl + Ноmе;
• Сtrl + C.
Відповідь. Сtrl + Ноmе.
7. Скільки символів можуть містити імена файлів?
Відповідь. До 256.
8. Як за допомогою клавіатури можна скопіювати виділений текст у буфер?
• Сtrl + Х;
• Сtrl + V
• Сtrl + С.
Відповідь. Сtrl + С.
Підбиваються підсумки і нагороджуються переможці.