Факультатив “ОСНОВИ ВІЗУАЛЬНОГО ПРОГРАМУВАННЯ” (10 кл) 1 год на тиждень.
Складено за програмою "Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, гуртків. Математика ". Київ "Навчальна книга", 2003
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим |
|
1. Основні поняття програмування (2 год.) |
|
|
1 |
Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Поняття програми, мови програмування, синтаксису і семантики, даних. |
05.Вер |
|
2 |
Етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Поняття про середовище програмування, транслятор і компілятор. Основні відомості про професію програміста. |
12.Вер |
|
2. Створення найпростішого проекту (2 год.) |
|
|
|
3 |
Знайомство з візуальним середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Керування профілем користувача. Програмна розробка й файли, що входять до її складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Додавання кількох рядків коду до обробника події клацання кнопки, їх аналіз. |
19.Вер |
|
4 |
Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. Практична робота №1. Створення найпростішої Windows-програми. |
26.Вер |
|
3. Алгоритми та їх програмна реалізація (2 год.) |
|
|
|
5 |
Способи опису алгоритмів. Складання й запис алгоритмів. Базові алгоритмічні конструкції. |
03.Жов |
|
6 |
Поняття оператора. Різновиди операторів. Оператори введення й виведення даних. Структура й складові елементи програм, записаних мовою Visual Basic. |
10.Жов |
|
7 |
Практична робота №2. Складання й опис алгоритмів. |
17.Жов |
|
4. Форми та елементи керування (3 год.) |
|
|
|
8 |
Основні компоненти Windows-програми. Розробка й застосування форм. Настроювання атрибутів форм. |
31.Жов |
|
9 |
Елементи керування та їхні атрибути. Поняття про події, їх активізацію та обробку. Використання вікон повідомлень. |
07.Лис |
|
10 |
Поняття про об’єкт, властивості об’єкта. Практична робота №3. Розробка форм та розміщення на них елементів керування. |
14.Лис |
|
5. Атрибути, змінні, присвоювання і стандартні методи (3 год.) |
|
|
|
11 |
Зчитування і встановлення значень атрибутів форм і елементів керування у програмі. Поняття змінної і константи. Поняття ідентифікатора. Типи даних у мові Visual Basic. Оголошення змінних. |
21.Лис |
|
12 |
Надання змінним значень, вікно введення, оператор присвоювання. Використання змінних. Об’єкти, пов’язані з елементи керування та стандартні методи цих об’єктів. |
28.Лис |
|
13 |
Практична робота №4. Уведення й виведення даних за допомогою елементів керування. |
05.Гру |
|
6. Налагодження програм (2 год.) |
|
|
|
14 |
Використання налагоджувача програм у візуальному середовищі програмування. Покрокове виконання програм, перегляд значень змінних під час виконання програми. Різновиди помилок, методи їхнього пошуку та виправлення. |
12.Гру |
|
15 |
Налагодження програми й методика виправлення помилок. Практична робота №5. Налагодження програм. |
19.Гру |
|
7. Операції (2 год.) |
|
|
|
16 |
Поняття операції та виразу. Поняття рядка. Арифметичні, логічні й рядкові операції, а також операції порівняння в мові Visual Basic. Основні правила побудови, обчислення та використання виразів. Присвоювання значень виразів змінним. |
26.Гру |
|
17 |
Пріоритет операцій у мові Visual Basic. Арифметичні й логічні операції. Операція порівняння та конкатенації рядків. Практична робота №6. Виконання математичних обчислень. |
|
|
8. Умовні оператори (3 год.) |
|
|
|
18 |
Поняття про булеву логіку. Формулювання умов. Алгоритмічна конструкція розгалуження. |
|
|
19 |
Умовні оператори в мові Visual Basic: If…Then, If…Then…Else. Оператор вибору Select Case. Виконання програм з розгалуженнями в покроковому режимі. Вкладені оператори розгалуження. Практична робота №7. Складання програм з одноальтернативними розгалуженнями. |
|
|
20 |
Практична робота №8. Складання програм з дво- і поліальтернативними розгалуженнями. |
|
|
9. Цикли (4 год.) |
|
|
|
21 |
Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: визначені та невизначені цикли, цикли з постумовою та з передумовою. Оператори циклів у мові Visual Basic: For…Next, Do While…Loop, Do Until…Loop, Do…Loop While, Do…Loop Until, For Each… Аналіз виконання циклів у покроковому режимі. Обчислення сум, добутків, середніх значень наборів чисел. |
|
|
22 |
Розв’язування задач, що потребують обчислень за ітеративними формулами. |
|
|
23 |
Вкладені цикли. Оператори переривання циклів. Розв’язування задач, що потребують комбінування циклічних операторів з операторами розгалуження. Практична робота №9. Використання циклів. |
|
|
24 |
Практична робота №10. Програмування обчислень за ітераційними формулами. |
|
|
10. Підпрограми (3 год.) |
|
|
|
25 |
Поняття підпрограми. Оголошення підпрограми, її тіло та оператор її виклику. Створення і виклик підпрограм у мові Visual Basic. Підпрограми з аргументами. |
|
|
26 |
Поняття локальної та глобальної змінної. Поняття процедури і функції. Створення й використання власних функцій. Вбудовані процедури й функції в мові Visual Basic: рядкові, перетворення типів даних, генератор псевдовипадкових чисел. Практична робота №11. Підпрограми користувача в мові Visual Basic. |
|
|
27 |
Практична робота №12. Використання вбудованих процедур і функцій. |
|
|
11. Масиви (6 год.) |
|
|
|
28 |
Поняття масиву. Оголошення одновимірного масиву. Індексація елементів. Уведення даних у масив та відображення його вмісту. |
|
|
29 |
Пошук даних у масиві. Обчислення підсумкових показників для числового масиву. Обчислення підсумкових характеристик для елементів, що задовольняють певним властивостям. Практична робота №13. Обробка одновимірних масивів: введення й виведення даних, пошук. |
|
|
30 |
Вибирання елементів з масиву за певним критерієм. Злиття масивів. Стандартна функція сортування масиву. |
|
|
31 |
Практична робота №14. Обробка одновимірних масивів: обчислення підсумкових показників, кількостей елементів, використання стандартної функції сортування |
|
|
32 |
Двовимірні масиви. Операції зі стовпцями та рядками.. |
|
|
33 |
Практична робота №15. Обробка двовимірних масивів. |
|
|
34 |
Узагальнююче заняття |
|
|