Інформатичний калейдоскоп
Мета: прищеплювати учням інтерес до інформатики; розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, упевненість у власних силах; вчити швидко й правильно орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, допомагати один одному; виховувати колективізм.
ХІД ГРИ
Сьогодні в нас незвичайний урок — урок-змагання, який покаже, як глибоко ви знаєте інформатику, як умієте орієнтуватися в нестандартних ситуаціях. Наш конкурс допоможе активізувати вашу пам'ять та логічне мислення.
Кожна з команд отримала домашнє завдання: придумати назву, девіз команди та створити власну емблему. Надаємо слово командам.
Змагання буде оцінювати наше шановне журі. (Оголошення членів журі.)
Змагання складається із 7 конкурсів для команд, які зможуть підтримати свої команди додатковими балами. Нагадую, що в залі панує абсолютна тиша. Відповіді на'питання приймаються лише за піднятої руки. Прохання до вболівальників: не підказувати командам, інакше з них будуть зніматися бали. Бажаю успіхів кожній команді!
Конкурс 1. «Показуха»
Представник кожної з команд показує мімікою терміни, які використовуються в інформатиці, а команда має їх відгадати. Якщо слово відгадане з першого разу, то команда отримує 3 бали, з другого — 2 бали, з третього — 1 бал. Максимально кожна команда може отримати по 9 балів.
1. Монітор.
2. Учитель інформатики.
3. Клавіатура.
4. Інтернет.
5. Сканер.
6. Дискета.
7. Гра.
8. Комп'ютер.
9. Системний блок.
Надаємо слово нашому журі.
Конкурс 2. «Заморочки з бочки»
На столі вчителя лежать аркуші із запитаннями. Представники команд підходять і по черзі беруть завдання, на які відповідають усією командою. Кожна правильна відповідь на питання оцінюється трьома балами. Тому кожна команда може отримати за конкурс максимально 9 балів.
1. Що таке архівація?
а) Процес створення архіву на окрему дискету;
б) процес створення файлів за певною технологією та вміщення в архівний файл;
в) процес створення копії групи файлів на дискету.
2. Яка найменша одиниця кодування інформації?
а) Байт;
б) кілобайт;
в) мегабайт;
г) біт.
3. Хто із французьких учених створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання?
а) Блез Паскаль;
в) Едмонд Гантер;
б) Біл Гейтс;
г) Джон Фон Нейман.
4. Яка з програм не є операційною системою?
а) МS DOS;
б) Linux:
в) Оffice;
г) Windows.
5. Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора:
а) Піксель;
б) біт;
в) байт;
г) бітрейт.
6. Що не належить до прикладних програм загального призначення?
а) Комп'ютерні ігри;
б) графічний редактор;
в) текстовий редактор;
г) бази даних.
7. Першу електронну обчислювальну машину в Україні було виготовлено:
а) у 1948 році;
б) у 1949 році;
в) у 1951 році;
г) у 1950 році.
8. Перший персональний комп'ютер було створено фірмою:
а) Аррlе;
б) ІВМ;
в) НР;
г) Місгsoft.
9. Для розробки комп'ютерів першого покоління використовували:
а) електронні лампи;
б) електричні реле;
в) транзистори;
г) інтегральні мікросхеми.
Конкурс 3. «Доміно»
Перед кожною командою лежить по 28 пронумерованих карточок, що складаються з двох частин. Перша частина містить кінець терміна, а друга — початок якогось іншого. Команди повинні за 5 хвилин зібрати ланцюжок термінів, пов'язаних із поняттям «Інформація та інформатика» й виписати отриману послідовність номерів. Перша картка № 6.
![]() |
6-9-15-18-2-20-8-3-1 -26-24-5-13-17-22-28-7-10-12-16-19-11-25-27
Поки команди виконують завдання, дамо змогу вболівальникам заробити додаткові бали для своїх команд.
Зараз конкурс «Загадки для вболівальників». За кожну правильно відгадану загадку вболівальник може збагатити рахунок команди на 1 бал.
Конкурс 4. «Конкурс капітанів»
Капітани команд мають по черзі називати терміни з інформатики на букву «П», «А», «М» (по 2 слова на кожну букву).
Однокореневі слова не враховуються. Перемагає той капітан, який назвав більше слів. Кожне слово оцінюється в 1 бал. У кожної команди є можливість отримати 6 балів.
Конкурс 5. «Поняття і терміни»
Учитель показує надруковане на аркуші слово (інформатика). Команди мають утворити слова, які складаються з літер цього слова. Через 3 хвилини капітани називають почерзі складені слова.
Перемагає та команда, яка складе більше слів, шо не повторюються.
Конкурс 6. «Я — тобі, ти — мені...»
Учитель починає фразу, а члени команди закінчують. Кожне правильно відгадане слово оцінюється в 1 бал. Таким чином, кожна команда має шанс максимально отримати 5 балів.
1. Реальність... (віртуальна).
2. Буфер... (обміну).
3. Квазар... (Мікро).
4. Материнська... (плата).
5. Системний... (блок).
6. Електронна... (пошта).
7. Компакт... (диску.
8. База... (даних).
9. Електронна... (пошта).
10. Мережне... (оточення).
11. Операційна... (система).
12. Жорсткий... (диск).
13. Графічний...(редактор).
14. Панель... (інструментів, задач).
15. Локальний... (диск).
Конкурс 7. «Антиаиаграма»
Необхідно за поданими словами скласти одне слово. При цьому слід мати на увазі, що шукане слово пов'язане з інформатикою і комп'ютерами й усі букви заданих слів, утому числі й повторювальні, є в шуканому слові. Кожне правильно складене слово коштує 1 бал. Команди можуть одержати за цей конкурс по 6 балів кожна.
1. вата, том
2. ад, ре, пат
3. сад, ре
4. наст, ад, ре
5. ад, ар, сет
6. мирта, гол
7. тиф, лава
8. фирма, метро
9. три,табу
10. ти на, вар
11. пи, тест, грек
12. фара, гик
13. ива, кредит
14. детка, си
15. овод, диск
16. домен, тук
17. кожа, род
18. кадка, зал
Відповіді:
1) автомат
2) адаптер
3) адрес
4) адресант
5) адресат
6) алгоритм
7) алфавит
8) арифмометр
9) атрибут
10)вариант
11) гипертекст
13) графика
14)директива
16) дискета
17) дисковод
18) документ
19)дорожка
20)закладка
Журі оголошує переможця останнього конкурсу та результати змагання.